ARWAH HAKIMI DALAM INGATAN


Auni terjumpa blog lama Auni. Dah 4 tahun berlalu. Terjumpa Lirik lagu yang di tulis arwah untuk Auni. Semua kenangan dengan dia Auni ada simpan dalam sebuah buku. Tapi buku tu hilang lama dah. Tak tahu kat mana. Semasa pemergiannya Auni sedih sangat. Terkilan sebab dia meninggal kerana Auni. Eksiden time Auni call dia. Sepatutnya Auni nak bagi surprise kat dia. Nak cakap yang Auni terima dia jadi kekasih Auni. Tapi Tak sempat. Dia pergi Selamanya. Perangai dia memang pelik dalam masa 40 hari sebelum dia meninggal. Romantik, jiwang. Dia memang minat dalam bidang seni. Terjumpa jugak salah satu kenangan yang dia tinggalkan. Lirik lagu. Dia nyanyikan lagu ni masa dalam phone. Memang dia pelik sangat. Rupa2nya dia nak pergi ke tempat yang lebih jauh. Semoga Arwah tahu yang Auni terima Cinta dia..Al-fatihah..

LAGU UNTUKKU
aku cuba untuk mendekati
tapi engkau tiada peduli
tulusnya niat di hati
mungkin kau tersalah erti.

bukan ku ingin merantai dirimu
atau mengikat janji
mesti ada banyak lagi
aku ingin kemesraan
suka duka bersama
biar kekal berterusan
tak hilang ditengah jalan.

kaulah syaitan kedinginan
aku juga kedinginan
kerana sikapmu itu
walaupun ku terbayang
selimut menyaluti
aku masih kedinginan
sedih tanpa berteman.
kedinginan itu kerana kerinduan
yang masih lagi mengungkap hati
usah biar malam tak berteman

usah biar siang kekosongan.
andainya aku merajuki hati
dan kan ku pendam sampai mati
siapa harus dipersalahkan
pasti kita berdua.

(dicipta khas oleh arwah hakimi 5 hari sebelum pemergiannya)


No comments:

Post a Comment