AUNI - ALAT MAKEUP YANG MAMPU DIMILIKI (MAYBELLINE, SILKY GIRL, MISS ROSE, NU TEEN & DLL)



Orang perempuan memang tak lari dari makeup kan. Keinginan untuk memiliki produk2 Kosmetik yang mahal memang la tinggi. Tapi untuk yang belum bekerja atau tidak mempunyai banyak duit mesti terbatas cikit kan kalau nak beli. Hari ni Auni nak tunjuk barang makeup yang Auni pakai. Semuanya Murah2 tapi hasilnya sangat bagus. Tak semestinya barang makeup yang murah ni tak elok. Tapi tengok pada orang tu jugak lah. Kalau tak boleh pakai jangan pakai. Kalau muka Auni setakat ni tak ada masalah nak guna produk2 camni. Maklumlah tak da duit lagi nak beli barang makeup yang mahal2 ni. Keinginan memang ada. Tunggu dah kerja nanti boleh la. Jom tengok barang makeup yang Auni pakai.
--------------------------------------------------------------------------------------

ACNE & SHINE AWAY TONER BY NU TEEN
Sebelum ni Auni memang jarang pakai toner. Tapi bila dah cuba yang Auni muka rasa segar sangat. Auni pakai Toner ni sebelum auni pakai Foundation. Sapukan sikit2 je. Muka akan rasa segar dan makeup pun tahan lama. Harga dia dalam RM 8.00. Boleh tahan berbulan-bulan.
----------------------------------------------------------------------------
SUNBLOCK/FOUNDATION BY TIA AMELIA 
Tia Amelia sunblock/foundation ni Auni pakai selepas Auni pakai Toner. Ini Auni guna kalau Auni nak keluar masa cuaca panas. Lepas Auni Apply toenr tadi kemudian sapu sikit sunblock Tia Amelia ni kemudian baru sapu foundation. Walaupun ia merangkumi foundation tapi Auni apply foundation lain jugak untuk hasil yang lebih baik. Nak tahu apa Foundation tu. Jom.
------------------------------------------------------------------------------
SUPRACOLOR FOUNDATION BY KRYOLAN
Haa..Ni la foundation yang Auni guna sekarang ni. Auni suka pakai foundation ni sebab dia tahan lama dan tak capuk. Kulit pun nampak lebih licin dan putih. Auni beli foundation ni murah je. 7 gm RM 20.00. Boleh tahan selama 2 bulan. 
----------------------------------------------------------------------------
CLEAR SMOOTH ALL IN ONE POWDER SPF 25 PA++ (#02 NUDE BEIGE) BY MAYBELLIN 
Lepas Auni pakai Foundation auni sapu bedak ni pulak. Auni suka bedak ni sebab dia lembut. Bila pakai kat muka rasa licin je tak kesat. Hasilnya pun cantik tak cepat cair. Memang dah lama pakai bedak ni. Produk2 maybelline adalah produk yang Auni rasa bagus. Bedak ni Auni beli yang refil je sebab murah sikit. Harga dia dalam RM 9 ringgit camtu la. Tak berapa ingat.
------------------------------------------------------------------------
STAY-IN-PLACE FLAWLESS WEAR CONCEALER BY MISS ROSE
Concealer ni Auni jarang pakai sebab Auni dah pakai supra kan. Tapi kadang2 tu pakai jugak time ada kesan jerawat. Jadi Auni guna Concealer ni untuk tutup mana2 yang tak patut tu. Concealer ni murah je Auni beli. RM 5.90.

--------------------------------------------------------------------------


PRECISION SHARP EYELINER PEN IN 01 BLACKEST BLACK BY SILKY GIRL
Untuk pemakaian Eyeliner Auni guna yang ni sebabnya senang nak guna dan cepat kering. Auni beli dalam harga RM 10 ringgit kot sebab time tu dapat discount. Lama jugak dia tahan sebab Auni pakai eyeliner ni dalam 2 bulan dah.
---------------------------------------------------------------------------
LASH PRISM WATERPROOF MASCARA BY SILKYGIRL
Mascara ni Auni suka pakai sebab dia buat bulu mata nampak lebat. Kalau beli mascara ni memang tahan lama sangat. Dah 2 bulan lebih Auni pakai ni tak habis2. 
-----------------------------------------------------------------------------
LIPSTICK
Kalau lipstick ni Auni beli yang memang murah. Kalau yang macam pensel tu RM 6.90. Memang best pakai yang tu sebab warna dia cantik dan bila kita pakai dia tahan lama. Lagi satu dia boleh guna untuk eyeshadow. Yang lain2 tu lipstick biasa. Auni beli dalam RM 6.00 ringgit satu.

-----------------------------------------------------------------------------


VASELINE INTENSIVE CARE
Vaseline ni Auni akan guna sebelum Auni pakai Lipstick. Kalau pakai vaseline ni kita punya bibir lembap tak terlampau kering. Sebelum nak tidur pun Auni pakai sebab vaseline ni merawat bibir kita supaya lebih cantik.

--------------------------------------------------------------------------

ACNE & PIMPLES AWAY SLEEPING MASK BY NUTEEN
Yang ni Auni akan pakai sebelum nak tidur. Sleeping mask ni membantu mengurangkan jerawat dan bintik2 hitam kat muka. Jerawat pun susah nak naik. Auni suka produk Nu Teen sebab bau dia wangi dan segar.


 Ini je la barang makeup yang Auni pakai. Walaupun alat makeup ni tak mahal tapi hasilnya memuaskan. Kalu tengok Alat makeup Auni tu bercampur2 kan. Ada produk MAYBELLINE, NU TENN, SILKY GIRL, MISS ROSE, KRYOLAN tapi setakat ni kulit muka Auni tak da la teruk sangat. Hanya jerawat sikit2 dan bekas jerawat sikit. Ada sesetengah orang tak boleh pakai produk sebarangan. Alahan pada muka. Pilihlah produk yang bersesuaian dengan diri sendiri. Sebelum nak beli tu tanya dulu pandangan orang supaya tak salah beli. Nanti beli mahal2 lepastu tak ngam kat muka rugi pulak.hehe..Oklah setakat ni je la. Kalau korang ada pendapat untuk produk memutihkan muka dengan cepat share dengan Auni k. Sebab Auni sekarang nak intai2 produk memutihkan muka yang elok dan berkesan. Nanti ada duit boleh lah beli. Terima Kasih kerana sudi baca entri Auni ni. Untuk menutup entri ni Auni tunjukkan gambar Auni selepas pakai semua makeup ni.





15 comments:

  1. Heeee.... saya ni bukan pakar sangat dalam hal mekap ni, tapi suka tengok terutamanya yang mekap tapi nampak natural. Alaaa.... yang macam dalam drama Korea itu. Takde blusher dan tak melebih sangat. Nampak cantik, kemas dan terletak je. Anyway, jemput ke blog saya, izzahazryna.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...kadang2 je pakai camni...tengok tempat jugak nk g mne..:)

      Delete
  2. Cantik, simple je... pandai make-up...
    Thanks share alat2 make-up ni..

    ReplyDelete
  3. cantik mekap sis.. simple, but nice.. nampak natural gitu :)
    jemput singgah ke blog saya ye :) http://dreaminglovers.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. wahh.. terima kasih tips dan perkongsian barang2 make-up ni. Shad baru mula nak berjinak-jinak dengan make-up. Telling you, shad tak ada satu pun benda yg sis sebut di atas.. setakat pencuci muka shaja.. toner, foundation, concealer, bb cream, moisturizer, lipstic, blusher mmg jauh sekali.. hurm.. kena belajar banyak lagi ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shad , sy pn mula2 dlu pn mcm shad jgk.stu bnda pn x de..lme2 bila tngk org mkeup lt youtube jd x..hehe

      Delete
  5. Salam sejahtera!

    Blog yang menarik! Mahukan website yang hanya menjual alat alat solek dengan harga yang berpatutan? Sila lawati website ini :,

    amirazardilla.com

    ReplyDelete
  6. Hai. I nk tnya, mana nak beli produk nu teen tu ye?

    ReplyDelete
  7. ape dah nama concealer tu ya?
    ok x dipakai muka yg ada parut jerawat n berminyak

    ReplyDelete
  8. You might need a makeup organizer to keep all your makeup set organized ;D

    ReplyDelete
  9. Nice..mana nk dptkan semua brang tu..

    ReplyDelete
  10. Halo Bossku ^^
    Segera Daftarkan ID di ibu21,com
    Menyediakan 8 Permainan Hanya Dengan 1 ID
    Serta Tersedia Promo Menarik
    Bonus Turn Over Terbesar
    Bonus Refferal Seumur Hidup
    Minimal Deposit Hanya 25Rb
    BBM : csibuqq
    WA : +855 88 780 6060
    Di Tunggu Kehadirannya Bossku ^^

    ReplyDelete