We Were never Actually Friends


Tiada istilah wajib dalam berkawan...? Ada orang tak boleh hidup tanpa sahabat...kalau tak ada kawan nanti tak boleh nak share crite, tak boleh nak gosip2, tak ada orang nak teman, takut duk sorg2...ini biasa la bg seorang wanita..kadang2 kita tak boleh nak percaya kawan 100%..hari ni mungkin sahabat karib tapi esok lusa mungkin akan jadi musuh kita...kena berhati2 mase berkawan...lain orang lain ragam...kita tak tahu hati orang..ad kwn yg hnya nak ambik kesempatan...BFF Bestfriend Forever? boleh pakai ke ayat ni? zaman sekarang ni dah tak ada bff la...semuanya pentingkan diri..tak cakap orang lain...tapi aku pun pentingkan diri sekarang ni berbanding kawan...sebab aku da banyak belajar erti sahabat...tak salah buat baik dan tak salah juga buat jahat...kadang2 diri kena jadi jahat supaya kawan2 tak pijak kita...tapi jangan jadi terlalu jahat sebab ia akan menyusahkan kita juga..aku mengaku, aku tak pernah harapkan ada kawan yang boleh berkawan untuk selamanya....sebab manusia boleh berubah dan akan berubah...

Pentingkan diri dan jangan pentingkan kawan...ini lah hakikat yang perlu kita terima untuk jalani kehidupan di dunia pada masa sekarang...kita boleh tolong, bantu kawan tapi jangan berlebih untuk menunjukkan kebaikan...letak dalam hati kita yang buat baik kerana ALLAH bukan kerana kawan...ia lebih bahagia lebih ikhlas untuk diterima jika kawan yang kita tolong akan meninggalkan kita suatu hari nanti..kawan tak akan jadi seperti bintang yang setia menunggu bulan.


kawan vs lawan
kalau berkawan biar ada sempadan,
manusia punya ragam,
tiada kawan kekal berpanjangan,
hidup tak semesti berteman,
takut kawan jadi lawan.
kawan senang dicari untu bersuka, bergembira 
tapi susah dicari untuk berkongsi duka.

5 comments:

  1. kwn mmg senang nak dpt,kwn sejati payah nak jumpa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..kna hati2..manusia sngt berbisa..:)

      Delete
  2. kawan ni kalau nak tau kawan ke bukan, kite screwed up everything. Kalau dia stay by side, insya allah boleh laa jadi kawan forever :)

    ReplyDelete