"Mak Jangan Risau. Adik jauh dari Lahad Datu"


"Mak Jangan Risau. Adik jauh dari Lahad Datu". Ini lah ayat yang selalu di sebut kepada mak aku supaya dia tak risau...TAPI AKU TAKUT!!.Sekarang ni kumpulan penceroboh mula mengganas di Semporna..makin lama makin ramai polis komando yang gugur di medan tempur..dengar kata hampir 3000 penceroboh mulai masuk ke Sabah...Orang semennjung tak tahu apa yang orang Sabah rasa..Keadaan kat sini memang kacau..kat berita pun tipu, kata dalam keadaan selamat.. tapi hakikatnya masih dalam bahaya lagi...Walaupun aku duduk di Kota Kinabalu tapi kawan2 aku kat sini ramai datang dari sana...jadi aku tahu situasi diaorg macam mane..Risau juga sebab tak mustahil penceroboh datang ke kk...Kalau kat bandar kk tu je memang ramai orang filipin kat sana..sampai pasar kat sana pun dipanggil 'Pasar Filipin'. masa macam ni lah teringat kat mak, keluarga. yela, jauh. kalau jadi apa2 susah..nak balik kesana pun susah...Risau sangat..Aku tahu mak pun risau dengan aku...apa nak buat..demi menuntut ilmu...aku kena buang rasa takut...yang penting doa..supaya penceroboh tu berhentikan niat mereka...Walaupun aku bukan orang Sabah tapi aku sayang sangat negeri Sabah..sebab kat sini aku belajar segalanya...jadi, kita luangkan masa 2 minit untuk berdoa supaya keadaan dapat dipulihkan dan Sabah tetap berdiri utuh...


3 comments:

  1. hmm harap semua akan kembali baik , betul ke sulu tu masuk pulak 3000 org ? makin parah ni . saya doakan awak dan semua penduduk Sabah selamat :) orang semenanjung pun risau jugak laa , kita kan satu malaysia :)

    ReplyDelete
  2. Awak kena berani.. Banyakkan berdoa.. Kami di Malaysia sentiasa mendoakan penduduk di sabah dlm keadaan selamat hendaknye.. InsyaAllah..

    ReplyDelete
  3. semoga awak selamat disana..semoga rakyat sabah dalam keadaan abik..doa selalu..

    ReplyDelete